Golfsatama lähettää roskapostia yksityishenkilöille

tatipensio - 28.09.2005 18.23 - IT-ala mainonta 

Golfsatama on ottanut asiakseen sitten lähetellä spammia yksityishenkilöille. Tästä kun tuttavani heille lähetti kyselyä, mitään vastausta ei ole tullut. Ei mitenkään yllättävää, eiväthän tällaiset yritykset ymmärrä mistään mitään muutenkaan kun roskapostia heittelevät.

Kannattaa siis äänestää lompakollaan ja olla käyttämättä heidän palvelujaan mihinkään ellei halua lisää roskapostia.

Lue kommentit (1) | Kommentoi

H&M ja Pohjola pilaavat elokuvaillan

tatipensio - 27.09.2005 21.27 - elokuvat mainonta 

Tulipas käytyä elokuvissa katsomassa The Island. En kauheasti odottanut elokuvalta, mutta oli kuitenkin mukava käydä pitkästä aikaa tuhlaamassa pari tuntia katsottavan elokuvan parissa. Tämä ei kuitenkaan sujunut aivan niinkuin olisi toivonut, vaikka yhdeksän euron sijoituksen luulisi jotain takaavan.

Alkumainoksissa oli nyt tämä pitkään televisiossa H&M:n höpisemä "Romeo&Juliet" ja voi herranjestas mitä sontaa. Kyseinen pätkä kestää noin kymmenen minuuttia ja sisältää yhden henkilön laulua sekä surkeaa ja sekavaa kuvausta, joka on olevinaan jotenkin liittyvä Romeo&Juliaan. H&M on selvästi maksanut tästä "ilosta" runsaasti rahaa, miksi sitten meidän pitää maksaa yhdeksän euroa lipusta ja vielä kärsiä moista moskaa?

Itse "mainos" saa myös mielenkiintoisen lisävivahteen kun siihen yhdistää hetki sitten tapahtuneen kokaiinipaljastuksen Kate Mossista, jonka piti alkaa H&M:n malliksi. Selvästihän siis tässä "mainoksessa" nainen itkee poikaystäväänsä, jonka ampui huumekauppias kun ei meinannut maksaa tarpeeksi huumeista. Nyt nainen jäi ilman päivittäistä annostaan ja riehuu poliiseille ja ohikulkijoille sitten tätä. H&M antaa erittäin hyvän kuvan nuorille.

Tämän kun yhdistää vielä Pohjolan typerään vakuutusmainokseen (josta näytetään kolme osaa vielä tuolla), alkaa olla mitta täysi. Mainos on kohdistettu 18-25 -vuotiaille, mutta hassusti salissa suurin osa väestä oli vanhempaa väkeä. Joten ihan turhaa mainostaa. Ja kun mainoksen idea on idioottimainen ja rasittava, ei tuolla ainakaan uusia asiakkaita saane. Kiitos vain, Pohjola, että kerroitte ettei kannata tulla asiakkaaksenne.

Kun ilmoitin mielipiteeni H&M:n mainoksesta kassaneidille, hän sanoi heti etten ole todellakaan ainoa valittaja, on kuulemma monet muutkin tulleet takaisin haukkumaan tämän. Lupasi viedä eteenpäin terveisiä että ehkä kannattaisi miettiä kaksi kertaa mitä näyttää. Tuskinpa miettivät.

En aio astua elokuviin jalallani ennen kuin nämä mainokset ovat kadonneet, saavat MPAA ja valtio sitten itkeä Pohjolalle ja H&M:lle siitä kun pahimmassa tapauksessa ilman korvausta hankin elokuvat verkosta ja katson ne kerran. Siinä jää sitten saamatta palkka minun osaltani näille työntekijöille ja elokuvan tuottajille, se on voivoi. Enkä suosittele muillekaan elokuvissa käyntiä ennen kuin on varmistanut ettei joudu H&M:n typeryydestä kärsimään.

Lue kommentit (1) | Kommentoi

Fonectan mainos kuukauden paras?

tatipensio - 17.09.2005 22.32 - mainonta 

Kirjoitin aiemmin siitä, miten Fonectan mainos on negatiivinen. Nyt sitten huomasin, että kyseinen mainos on valittu kuukauden parhaaksi. Ihmetyttää kovasti.

Itse mainoksen tekijäkin puheli kuinka vuodessa niin paljon muuttuu ja nyt olisi hyvä aika päivittää tiedot ja päläpälä. Kukaan ei näköjään raadissa ja mainostoimistossa oikeasti miettinyt, että jos vähänkin miettii, tajuaa että seuraavanakin vuonna koko ajan todellakin asiat muuttuvat ja koko luettelo vanhentuu.

Tai ehkä pitivät mainosta realistisena kun kerrottiin reilusti miten turhaksi se muuttuu...

Kommentoi

Fonecta huijaa mainoksissaan

tatipensio - 17.09.2005 15.14 - mainonta mobiili 

Fonectahan mainostaa Finder-palveluaan "rahanarvoisella edulla." Tällä hetkellä jos haun tekee, ei tosiaankaan saa mitään rahanarvoista etua vaan Pohjolan mainoksen kilpailusta. Kilpailussa voi voittaa kameran, mutta ei sen mainos silti ole verrattavissa Fonectan esimerkkeihin:

Nyt voit itse valita, haluatko Finderilla vastausviestin yhteydessä rahanarvoisen edun esim. alennuksen elokuvalipuista, lehden tilaushinnasta, nuorisovakuutuksesta tai vaikkapa hampurilaisateriasta.

Missä kohtaa "osallistu kilpailuun ja voit voittaa tuotteen"-viestissä on rahanarvoinen etu, esimerkiksi alennus jostain tuotteesta? Ei missään. Pitäisi kai tehdä ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle virheellisestä markkinoinnista.

Kommentoi

Samsung suosii myös anastamista?

tatipensio - 04.09.2005 22.04 - mainonta 

Kirjoitin aiemmin Samsungin pomojenhäpäisyvihjeistä, mutta toinenkin mainos kaipaisi hieman kommenttia. Tässä mainoksessa henkilö ottaa vastaan paketin naapurinsa puolesta. Paketissa on Samsungin LCD-televisio, jonka sitten "kunnon tarkistamiseksi" henkilö ottaa paketista pois ja kokeilee asentaa vähän kaikkialle. Kaveritkin käy kylässä ja kaikki tykkäävät.

Myöhemmin naapuri tulee kyselemään, että otitko paketin vastaan. "Silloin kysyt itseltäsi: 'otinko paketin vastaan?' Samsungin LCD-television avulla on helppo kuvitella." Eli on taas helppo kuvitella pitävänsä naapurin television omanaan? On se kiva miten mainoksissa suositaan epärehellisiä toimia...

Kommentoi

 
Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |   kirjaudu