MTV3 mainostaa tragedialla

symbiatch - 24.09.2008 10.30 - mainonta 

MTV3 mainostaa Kauhajoen tragedialla

Kuka hiton idiootti on MTV3:lla keksinyt ostaa Google-mainoksia Kauhajoen tragedian varjolla? Kyllä nyt voisi joku hieman miettiä onko tällainen ollenkaan fiksua. Mutta toisaalta, kyse on MTV3:sta, mitä fiksua sieltä tulisikaan.

Törkeää.

MTV3 mainostaa Kauhajoen tragedialla

Hakemalla Googlella sivuja löytyy sitten tällaisiakin. Muutkin mainostavat, mutta MTV3:n otsikointi taas hienoa. Ja haluavatko tosiaan näkyä "sponsoreina" moiselle?

Lue kommentit (1) | Kommentoi

iSteve tietää parhaiten / iSteve Knows Best

symbiatch - 17.06.2008 09.05 - mainonta mobiili 

Apple released the iPhone 3G. I won't comment that much because I don't comment things I don't have experience with. Maybe I'll get one someday, then I can write my feelings about it. But now I'll concentrate on other things Apple.

When iPhone was released, people asked for 3G. iSteve said that nobody needs that, WiFi is faster and takes less power. And WiFi is everywhere, right. When iPhone 3G came out 3G is great and wonderful and the best ever. Just right.

Developers have also asked for a solution for running multiple applications simultaenously. iPhone only supports running one application (unless you want to get married to Apple). Naturally iSteve had a solution. And no, the solution isn't allowing the device to run multiple applications. No, that would be idiotic and would waste battery and processor power. Instead, we'll have push notification functionality where an external server can send a message to Apple's server that relays it to the device via a single connection.

Great, wonderful. But wait, what does this do with the fact that I can't run IRC clients in the background? Or other IM applications? Navigators? Company business applications? Almost anything? Most of the applications in use DON'T run on any servers that could send messages. So there.

Apple also published OS X 10.6 Snow Leopard. Quite amusing things to be read on their page. Now they won't concentrate on new inventing hundreds of new features. Instead they'll focus on reliability and security. But wait, wasn't OS X supposed to be secure and reliable? How can you better that? But maybe iSteve has gotten bored developing new background images (read: features in Apple-talk) and wants to make more money easier.

But iSteve knows best. Always. Don't ever question that.

Apple julkisti sitten iPhone 3G:n. En puutu asiaan sen enempää kun en kommentoi asioita joista ei ole henkkoht kokemuksia. Näkee josko moisen joskus hankkii, sitten voin höpistä. Mutta keskityn tässä nyt Applen muuhun touhuun.

Kun iPhone julkistettiin, väki kyseli 3G:n perään. iSteve sanoi että ihan turha moinen, WiFi on nopeampi ja vie vähemmän akkua. Ja kaikkiallahan on WiFi käytettävissä, toki. Nyt kun sitten saatiin 3G-malli ulos on 3G upea ja mahtava ja parasta mitä ikinä on keksitty. Juuri näin.

Kehittäjät ovat myös kaivanneet ratkaisua ohjelmien yhtäaikaiseen ajoon. iPhonehan ei tue kuin yhtä sovellusta kerrallaan (ilman että Applen kanssa touhuaa vähän syvemmin). No, iStevellähän oli tähän heti ratkaisu. Ja ei, se ratkaisu ei ole se, että sallitaan sovellusten tausta-ajo. Ei tietenkään. Sehän tuhlaisi akkua ja prosessoritehoa. Sen sijaan toteutetaan push notification -toiminne, jossa ulkopuolinen palvelin voi lähettää viestin Applen palvelimille josta se sitten siirretään yhden yhteyden läpi iPhonelle.

Hienoa, upeaa. Mutta hetkinen, mitenkäs tämä auttaa siihen että haluaisi ajaa IRC-asiakasohjelmaa taustalla? Tai muuta IM-sovellusta? Navigaattoria? Yrityksen bisnesjärjestelmiä? Melkein mitä tahansa? Suurin osa sovelluksista kun EI pyöri missään palvelimilla jotka voisivat lähetellä näitä viestejä. Että silleen.

Apple myöskin julkisti OS X 10.6 Snow Leopardin. Huvittavaa oli lukea mainostekstiä sivuiltaan. Nyt ei enää keskitytä keksimään satoja uudistuksia vaan panostetaan toimivuuteen ja turvallisuuteen. Hetkinen! Eikös OS X:n pitänyt olla toimiva ja turvallinen jo nyt? Miten sitä voi enää parantaa? Mutta ehkä iSteve on kyllästynyt keksimään uusia taustakuvia (eli Applen kielessä ominaisuuksia) seuraavaan ja nyt halutaan rahastaa helpommalla.

Mutta iSteve tietää paremmin. Aina. Eikä sitä saa kyseenalaistaa.

Lue kommentit (2) | Kommentoi

Omituista mainontaa

tatipensio - 22.05.2008 18.27 - mainonta 

Mikähän nykyään on mainostajiin mennyt. Muutaman mainoksen nähnyt ja ovat kyllä karseita. Mutta pari varsinkin häiritsivät:

Coca-Cola haluaa mainostaa "break-up as it should be", eli mies saa touhuta kenen kanssa haluaa ja nainen ei halua muuta kuin seksiä. Näinkö oikeasti asioiden pitäisi heidän mielestään olla?

Alko on myös halunnut selvästi kouluttaa alaikäisille viinaa hakevia. Älä ota alaikäisiä mukaan Alkoon äläkä jätä heitä norkoilemaan ikkunan taa vaan kauemmas. Miksi ihmeessä Alko haluaa tällaista kertoa, eikö parempi olisi etteivät saisi haettua alaikäisille?

Mutta tapansa kullakin. Enpäs kummankaan virman tuotteita käytä.

Kommentoi

Naisten lätkä pyörähtää käyntiin...

suoppi22 - 16.09.2007 19.05 - mainonta 

Muutama naisten maajoukkueen pelaaja on jättänyt SM-liigan ja lähtenyt Venäjälle ammattilaiseksi. Naisten sarja käynnistyy viikon päästä launtaina. Jos kiinnostaa, lue ennakkoa sivuilta:
http://blogit.paakallo.fi/hekanaho/2007/latkaammattilaiseksi-venajalle/

Kommentoi

Viherpeukalot

suoppi22 - 25.07.2007 19.38 - mainonta 

No niin, nyt ollaan "Teuvon" kanssa saatu yks projekti päätepisteeseen!! Ja kylläpä tuli komee!!! "Kukkapenkki" on upea, silmiä hivelevä suorastaan, tervetuloa vaan katselemaan ja ihastelemaan tuotostamme. Päätettiin myös "Teuvon" kanssa et meitä voi vuokrata vastaavanlaisiin projekteihin, kohtuu hintaan!!!
Mun pitää varmaan Bauhausin kanta-asiakaskorttikin hankkia, ollaan sen verran usein vierailtu siellä... tänäänkin ennen klo 9 oltiin jo jonossa! Miettikääpä sitä!
Tarvii myös lähettää "Pikaiset paranemis terkut" Sysmään, sillä sillä on kirves heilunut sen verran haipakkaa, että MaMa on saanut tikit jalkaan!!! Hyi kauheeta! Onneksi ei pahemmin käynyt!!!VAROVASTI!! HILJAA!!!

Lue kommentit (1) | Kommentoi

Sähläämässä

suoppi22 - 26.03.2007 20.50 - mainonta 

Olin tänään kaveriporukan kanssa sähläämässä pikkuruisessa liikkasalissa. Tunti touhuttiin ja hikihän siinä tuli! Mukavaa oli!Takareisi on edelleen kipeä kevätlenkkeilystä ja ekan spurtin aikana tuntuikin, että se repeää (verryttelyä mun koivet ei oo saanu herran vuosiin...)!!
Hulluttelu päivätkin alkavat keskiviikkona, pitäisköhän sitä kävästä pyörähtämässä? Aina sieltä jotain mukaan tarttuu. Siis kai se on käytävä kattomassa mitä kivaa on tarjolla.
Töissä on niin paljon hommia ja muistettavaa, että musta tuntuu etten pysy aikataulussa ollenkaan. Aina kun saa jonkun asia hoidettua, tulee uusi asia tilalle!!
Kun olen harrastanut näitä veikkauksia sivuillani, niin pannaanpa taas yx käyntiin..
Naisten säbämestri tänä vuonna on??? (NST vai ERÄ)
Mä veikkaan....NST! Miksi, no siksi, että tahtotaso, pelitaktiikka ja maalaisyleisö vie nakit voittoon.



Lue kommentit (4) | Kommentoi

Tähtioptikot on helppo löytää

tatipensio - 30.04.2006 15.01 - mainonta web 

Yritin tuossa katsella Tähtioptikkojen yhteystietoja mutta turha luulo. Vilkaiskaapa Tähtioptikkojen yhteystietosivua. Kauniisti kaikki yhdessä pötkössä paria osoitetta lukuunottamatta. XSLT:tä yritetty käyttää, mutta vähän epäonnistuttu.

No tietysti kilttinä tätinä yritin lähettää palautetta heille, mutta hupsista: "fs_handler error". Ei sitten, antaa olla. Menen jonnekin muualle sitten.

Lue kommentit (3) | Kommentoi

Ilmainen mainostus/näkyvyys ei kelpaa

symbiatch - 21.04.2006 07.14 - mainonta 

Olen aika ihmeissäni odotellut vastauksia muutamilta yrityksiltä joille tarjosin mahdollisuutta saada tuotteitaan ja itseään näkyviin esimerkiksi Hain-palvelussa. Olen lähettänyt useille yrityksille pyyntöjä tuotetiedoista, mutta aika heikkoa on ollut vastausten saaminen. Eikö yrityksiä kiinnosta ilmainen näkyvyys vai mikä mättää?

Esimerkiksi seuraaviin yrityksiin olen ollut yhteydessä:

Atria
ei mitään vastausta pian kahteen kuukauteen
Saarioinen
ei mitään vastausta pian kahteen kuukauteen
Valio
ei mitään vastausta pian kahteen kuukauteen
Ingman
vastaus seuraavana päivänä
Sandrew Metronome
vastaus seuraavana päivänä
Finnkino
ei mitään vastausta pian kahteen kuukauteen
Posti
ei mitään vastausta viikkoon

Ehkä sitten en osaa esittää asiaa kiinnostavasti, mutta outoa on. Luulisi olevan edes sen verran aikaa että kysyy lisätietoja jos ei ymmärrä, mutta näköjään ei onnistu.

Lue kommentit (4) | Kommentoi

Pervomainontaa

tatipensio - 10.03.2006 20.54 - mainonta 

pilkistys

Olenko se vain minä vai näyttääkö tämä mainos erittäin perverssiltä pikavilkaisulla? Ensimmäisen kerran kun vilkaisin, tuli sellainen "mikäs hitto tuolta pilkistääkään"-olo. Ja vielä kun mainostellaan veljeksiä...

Lue kommentit (1) | Kommentoi

Miljoona Firefoxille... sori, olemme suljettuna

symbiatch - 16.01.2006 09.14 - mainonta web 

Help Firefox -sivusto ratsastaa Million Dollar Homepagen keksinnöllä ja lupaa lahjoittaa kaikki rahat Firefox-selainta kehittävälle Mozilla-säätiölle. Mutta kuten tavallista, ei taaskaan osata mitoittaa resursseja eikä tehdä hommaa kerralla kuntoon. Sivustolla on vieläkin vain maininta kuinka hyvin ensimmäinen vuorokausi sujui, mutta nyt olemme sitten nurin jonkin aikaa. Kuulostaa vähän samalta kuin iso osa vapaan lähdekoodin ohjelmistoista. Näyttää hyvältä, tuntuu toimivan, mutta hetken päästä huomataan että eihän siitä olekaan siihen mitä piti saada aikaiseksi...

Lue kommentit (1) | Kommentoi

Bob taas oma itsensä

tatipensio - 02.01.2006 16.38 - mainonta 

Bob Helsinki on taas toteuttanut typerän mainoskampanjan "oikeiden tuotemerkkien puolesta." Kyseessä on siis tämä Hjalliksen ja Vesan ja muiden "kopioita" myyvän firman "mainos." Huvittavaa toimintaa. Varsinkin yritykseltä, joka on "tehnyt" "omat" sivunsa kopioimalla Googlen sivut ja laittamalla sinne pari sivullista tietoa markkinamaailman huonoimmista kampanjoista.

Yllättäen kaikki ärsyttävimmät mainokset löytyvät tuolta, näköjään Bob pitää linjansa.

Kommentoi

Raxin herkullinen pizzataulu

tatipensio - 06.12.2005 06.56 - mainonta 

rax-pizza.jpg

Aikatalon Rax pitää näin kaunista taideteosta heti sisääntulossaan, herkullista eikö totta?

Kommentoi

Anttilan PS2-mainos

tatipensio - 06.12.2005 06.54 - IT-ala mainonta 

PS2-Xbox.jpg

Onkohan Anttila varmasti hyväksyttänyt tämän mainoksen Sonylla...

Kommentoi

020300200 ei palvele

tatipensio - 11.11.2005 11.47 - mainonta 

020300200 on mainostanut kovasti palvelujaan ja hehkuttaa kuinka neljännes yrityksistä on jo asiakkaana. Mutta mitenkäs onkaan palvelun laita?

Kyseinen palvelu on keksinyt laittaa eräälle yritykselle puhelinnumeroksi yksityishenkilön numeron. Kun tästä ilmoitettiin, jonkin ajan päästä kerrottiin asian olevan kunnossa ja pahoiteltiin asiaa. Mitään selvitystä ei suostuttu antamaan mistä kyseinen numero oli keksitty.

Menipä pari viikkoa ja hupsista. Taas on sama puhelinnumero tiedoissa saatavilla. Eikä yllättäen taaskaan mitään vastausta tule. Tietysti palvelun ehdoissa sanoudutaan irti kaikista virheistä, mutta on se kumma miten palveluntarjoaja voi pitää virheellistä, yksityishenkilölle puheluja aiheuttavaa numeroa sivuilla vaikka asiasta on ilmoitettu. Ehkä vika on siinä, ettei tämä yritys ole maksanut heille yhtään rahaa. Mutta eipä onnistu myöskään tietojen poistaminen kokonaan palvelusta jostain syystä. Kai siitäkin pitäisi maksaa.

Lue kommentit (6) | Kommentoi

Golfsatama lähettää roskapostia yksityishenkilöille

tatipensio - 28.09.2005 18.23 - IT-ala mainonta 

Golfsatama on ottanut asiakseen sitten lähetellä spammia yksityishenkilöille. Tästä kun tuttavani heille lähetti kyselyä, mitään vastausta ei ole tullut. Ei mitenkään yllättävää, eiväthän tällaiset yritykset ymmärrä mistään mitään muutenkaan kun roskapostia heittelevät.

Kannattaa siis äänestää lompakollaan ja olla käyttämättä heidän palvelujaan mihinkään ellei halua lisää roskapostia.

Lue kommentit (1) | Kommentoi

H&M ja Pohjola pilaavat elokuvaillan

tatipensio - 27.09.2005 21.27 - elokuvat mainonta 

Tulipas käytyä elokuvissa katsomassa The Island. En kauheasti odottanut elokuvalta, mutta oli kuitenkin mukava käydä pitkästä aikaa tuhlaamassa pari tuntia katsottavan elokuvan parissa. Tämä ei kuitenkaan sujunut aivan niinkuin olisi toivonut, vaikka yhdeksän euron sijoituksen luulisi jotain takaavan.

Alkumainoksissa oli nyt tämä pitkään televisiossa H&M:n höpisemä "Romeo&Juliet" ja voi herranjestas mitä sontaa. Kyseinen pätkä kestää noin kymmenen minuuttia ja sisältää yhden henkilön laulua sekä surkeaa ja sekavaa kuvausta, joka on olevinaan jotenkin liittyvä Romeo&Juliaan. H&M on selvästi maksanut tästä "ilosta" runsaasti rahaa, miksi sitten meidän pitää maksaa yhdeksän euroa lipusta ja vielä kärsiä moista moskaa?

Itse "mainos" saa myös mielenkiintoisen lisävivahteen kun siihen yhdistää hetki sitten tapahtuneen kokaiinipaljastuksen Kate Mossista, jonka piti alkaa H&M:n malliksi. Selvästihän siis tässä "mainoksessa" nainen itkee poikaystäväänsä, jonka ampui huumekauppias kun ei meinannut maksaa tarpeeksi huumeista. Nyt nainen jäi ilman päivittäistä annostaan ja riehuu poliiseille ja ohikulkijoille sitten tätä. H&M antaa erittäin hyvän kuvan nuorille.

Tämän kun yhdistää vielä Pohjolan typerään vakuutusmainokseen (josta näytetään kolme osaa vielä tuolla), alkaa olla mitta täysi. Mainos on kohdistettu 18-25 -vuotiaille, mutta hassusti salissa suurin osa väestä oli vanhempaa väkeä. Joten ihan turhaa mainostaa. Ja kun mainoksen idea on idioottimainen ja rasittava, ei tuolla ainakaan uusia asiakkaita saane. Kiitos vain, Pohjola, että kerroitte ettei kannata tulla asiakkaaksenne.

Kun ilmoitin mielipiteeni H&M:n mainoksesta kassaneidille, hän sanoi heti etten ole todellakaan ainoa valittaja, on kuulemma monet muutkin tulleet takaisin haukkumaan tämän. Lupasi viedä eteenpäin terveisiä että ehkä kannattaisi miettiä kaksi kertaa mitä näyttää. Tuskinpa miettivät.

En aio astua elokuviin jalallani ennen kuin nämä mainokset ovat kadonneet, saavat MPAA ja valtio sitten itkeä Pohjolalle ja H&M:lle siitä kun pahimmassa tapauksessa ilman korvausta hankin elokuvat verkosta ja katson ne kerran. Siinä jää sitten saamatta palkka minun osaltani näille työntekijöille ja elokuvan tuottajille, se on voivoi. Enkä suosittele muillekaan elokuvissa käyntiä ennen kuin on varmistanut ettei joudu H&M:n typeryydestä kärsimään.

Lue kommentit (1) | Kommentoi

Fonectan mainos kuukauden paras?

tatipensio - 17.09.2005 22.32 - mainonta 

Kirjoitin aiemmin siitä, miten Fonectan mainos on negatiivinen. Nyt sitten huomasin, että kyseinen mainos on valittu kuukauden parhaaksi. Ihmetyttää kovasti.

Itse mainoksen tekijäkin puheli kuinka vuodessa niin paljon muuttuu ja nyt olisi hyvä aika päivittää tiedot ja päläpälä. Kukaan ei näköjään raadissa ja mainostoimistossa oikeasti miettinyt, että jos vähänkin miettii, tajuaa että seuraavanakin vuonna koko ajan todellakin asiat muuttuvat ja koko luettelo vanhentuu.

Tai ehkä pitivät mainosta realistisena kun kerrottiin reilusti miten turhaksi se muuttuu...

Kommentoi

Fonecta huijaa mainoksissaan

tatipensio - 17.09.2005 15.14 - mainonta mobiili 

Fonectahan mainostaa Finder-palveluaan "rahanarvoisella edulla." Tällä hetkellä jos haun tekee, ei tosiaankaan saa mitään rahanarvoista etua vaan Pohjolan mainoksen kilpailusta. Kilpailussa voi voittaa kameran, mutta ei sen mainos silti ole verrattavissa Fonectan esimerkkeihin:

Nyt voit itse valita, haluatko Finderilla vastausviestin yhteydessä rahanarvoisen edun esim. alennuksen elokuvalipuista, lehden tilaushinnasta, nuorisovakuutuksesta tai vaikkapa hampurilaisateriasta.

Missä kohtaa "osallistu kilpailuun ja voit voittaa tuotteen"-viestissä on rahanarvoinen etu, esimerkiksi alennus jostain tuotteesta? Ei missään. Pitäisi kai tehdä ilmoitus kuluttaja-asiamiehelle virheellisestä markkinoinnista.

Kommentoi

Samsung suosii myös anastamista?

tatipensio - 04.09.2005 22.04 - mainonta 

Kirjoitin aiemmin Samsungin pomojenhäpäisyvihjeistä, mutta toinenkin mainos kaipaisi hieman kommenttia. Tässä mainoksessa henkilö ottaa vastaan paketin naapurinsa puolesta. Paketissa on Samsungin LCD-televisio, jonka sitten "kunnon tarkistamiseksi" henkilö ottaa paketista pois ja kokeilee asentaa vähän kaikkialle. Kaveritkin käy kylässä ja kaikki tykkäävät.

Myöhemmin naapuri tulee kyselemään, että otitko paketin vastaan. "Silloin kysyt itseltäsi: 'otinko paketin vastaan?' Samsungin LCD-television avulla on helppo kuvitella." Eli on taas helppo kuvitella pitävänsä naapurin television omanaan? On se kiva miten mainoksissa suositaan epärehellisiä toimia...

Kommentoi

Fonecta kertoo olevansa huono?

tatipensio - 29.08.2005 19.02 - mainonta 

Fonecta mainostaa puhelinluetteloa: "vuodessa ehtii paljon muuttua." Tarkoittavatkohan sitä, että vuoden aikana puhelinluettelo on turha, kun moni puhelinnumero ja osoite muuttuu? Silti haluavat kynsin ja hampain pitää kiinni luettelobisneksestä vaikka olisi huomattavasti halvempaa, ekologisempaa ja mukavampaa kuluttajallekin tuottaa luettelot ihan muuten kuin paperisina. Mutta ei, nykyaikaan ei voi astua millään.

Lue kommentit (2) | Kommentoi

 
Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |   kirjaudu