Kotimainen taloushallinto-ohjelmisto mainostaa

tatipensio - 23.06.2005 07.58 - mainonta 

Onhan se kiva että on rahaa tuhlata mainontaan, mutta olisivat voineet kyllä jättää tekemättä nämä pari uutta mainosta. P:llä alkava kotimainen taloushallinto-ohjelmisto kun on keksinyt uuden mainostustavan. Kannattaa katsoa joskus ostosteeveetä, jotta tiedätte mistä puhun.

Toisessa mainoksessa nuoripari on kotona, poika yrittää katsoa televisiota ja tyttö selittää melkein orgastisesti miten tämä ohjelmisto on niin hyvä ja seliseli. Poika vaan vastailee "joo", "sikamageeta" jne. Keneenköhän tämän mainoksen pitäisi purra?

Toisessa sitten on tällainen "connoisseur"-tyylinen setä sikarin kanssa puhumassa ihan samat asiat kuin tämä tyttö, huonolla englannilla vieläpä. Ja tämänkin pitäisi johonkin vedota. Ei ainakaan tähän tätiin.

Mielenkiintoista on myös se, että aiemmin mainostettiin "joka viides yrittäjä" käyttää tätä tuotetta, nyt "joka viides yritys." Eli on tainnut tulla alaspäin markkinaosuus, kun yrittäjiä on paljon enemmän kuin yrityksiä Suomessa. Olisi muutenkin kiva nähdä perustelut tuolle luvulle, myyntiluvut kun eivät mitään kerro. On helppo heittää se ohjelmisto roskiin, vaikka sen olisikin ostanut. Epäilen aika useankin tehneen näin.

Kommentoi

Mainostajan "pieni" moka

tatipensio - 23.06.2005 07.53 - mainonta 

Osuipa tässä käteen Финляндский Торговый Путь ostoksilla käydessä. Siinä oli sopivasti Textile Outletin mainos, jossa tekstin kirjoittaja on kyllä vähän mokannut. Ehkä heillä osataan vain suomea ja venäjää, tiedä häntä, mutta olisi tällainen virhe pitänyt huomata.

Mainosteksti kuuluu: Thousands of high quality textiles with enormous prices. Kuulen osan teistä jo hihittelevän siellä, mutta ne jotka eivät heti hoksanneet, tässä sanan enormous käännöksiä: giganttinen, huima, huimaava, mahtava, mammuttimainen, mittaamaton, kolossaalinen, valtava, suunnaton. Eli siis hinnat ovat järkyttävän isot. Onkohan tämä nyt ihan järkevää mainostusta?

Kommentoi

Miehiä syrjitään

tatipensio - 07.06.2005 12.46 - mainonta 

Kaikki varmaan ovat nähneet tuon Comfort-mainoksen jossa poika ja tyttö rullaluistelevat ja heittävät pahiksen päälle huuhteluainetta. Tässä outoa on vain se, että tyttöhän ei luistellessaan katso eteensä yhtään, törmää poikaan ja heittää pullon. Silti heti ensimmäisenä tyttö on huutamassa kuinka Vikatikki tulee ja hakkaa pojan. Miksi ihmeessä? Siksikö ettei naisia saa lyödä? Vai siksi että tyttö haluaa heti syytellä poikaa?

Kaiken lisäksi jos poika ei olisi pysähtynyt, tyttö olisi luistellut suoraan kadulle eteensä katsomatta. Nämä nykyajan mainokset antavat kyllä huonon kuvan nuorisosta!

Lue kommentit (3) | Kommentoi

 
Jutut.fi  |  Omat jutut  |  Muiden jutut  |  Kategoriat  |   kirjaudu