Tuttava osti Verkkokauppa.comista Navicore-paketin. Esittelyssä kerrottiin tämän olevan Wintel GPS Kit, joten tutkailimme hieman mitä täsmälleen sisältää. Verkkokauppa.com kun sanoi vain "Rikaline Bluetooth GPS", mutta mikähän malli? Wintelin esite kertoi heti Wintelin käyttävän mallia 6033, joten mieluusti tietysti tuon osti. Mutta eipä se näin helposti käynytkään.
Paketin kun sai matkaan (oli kiire lähteä matkalle, ei ehtinyt kaupassa tutkailla tarkemmin eikä Verkkokauppa.com yllättäen sähköposteihin vastannut aiemmin), huomasimme hetken päästä että kyseessä olikin GPS-malli 6030, joka on ihan eri tuote, hieman huonompi.
Tänään sitten ehti käydä kaupassa kysymässä että mitäs mitäs (kun ei sähköpostiin vastattu tietystikään). Setvivät asiaa ja vastaus oli: "ei meillä noita nyt ole niin ei voi vaihtaa ja ei tota voi palauttaa kun se on softaa, soita Navicorelle ja kysy jos ne vaihtais." Se siitä. Palveluhalukkuutta löytyy siis ja tietoakin: Navicore kun ei pakettia kasaa eikä GPS-modulien kanssa pelaa, softan vain tekivät. Wintel hoitaa paketin kasauksen.
No, siitä sitten soittamaan Winteliin asiasta ja siellä setä mietti että "en kyllä muista onko tota missään mainoksissakaan enää tota 6033:a, mutta kai se pitäs vaihtaa." Sovittiin että haetaan oikea GPS sitten heiltä Suomenojalta. Ja sieltähän se saatiin hetken setvimisen jälkeen ja elämän pitäisi hymyillä. Jos vaan tuo GPS sitten on niin hyvä kuin puhutaan.
Mutta eipä tuon kaupan palveluhalukkuus (taaskaan) positiivista kuvaa antanut. Se on totta, että softatuotteita ei ole pakko ottaa takaisin, mutta ei tässä sitä haluttukaan vaan se oikea GPS. Mutta kumman onkaan vastuu, "valmistajan" joka paketoi kamat ja mainostaa vai myyjän, joka ei anna tarkkoja tietoja? Puhumattakaan siitä, että Wintelin oma lehti jota noutopisteessään jakavat hehkutti takasivullaan juuri tuota 6033:a kuuluvana Wintel GPS Kitiin...